"Scoala Altfel ,,-Raport
SCOALA GIMNAZIALA PITULUSA-BROSTENI
JUD. VRANCEA
Nr. 886/18.05.2016
RAPORT FINAL
PROGRAMUL „ŞCOALA ALTFEL”
1. Denumirea unităţii de învăţământ: Școala cu clasele I-VIII Pituluşa -Broşteni
2. Numărul de activităţi derulate:35
3. Tipul de activităţi derulate: activităţi de abilităţi practice, ecologice, sportive, religioase, cultural-artistice, recreative
4. Resursele implicate (număr cadre didactice, număr elevi etc.): 20 cadre didactice, 152 elevi
5. Parteneri implicaţi (numele instituţiiilor):, Centrul de Zi „Dănuţ”, Parohia Sf. Gheorghe –Pituluşa,
6. Menţionarea spaţiilor de desfăşurare a activităţilor:
şcoala, Societatea Comerciala Aurora-Odobesti, biserica, centrul de Zi „Dănuţ”, excursii-aer liber
7. Obiectivele urmărite:
a. Dezvoltarea spiritului de echipă şi de competiţie loială
b. dezvoltarea abilităţilor de comunicare interpersonală şi de grup
c. cultivarea interesului faţă de activităţile nonformale şi împletirea acestora cu activităţile formale
8. Modalităţi de evaluare a activităţilor:
a. Expoziţii cu obiecte realizate în cadrul atelierelor de creaţie;
b. Portofolii individuale şi colective
c. Concursuri cu elevii participanţi
9. Rezultate înregistrate:
a. Creşterea gradului de comunicare şi socializare între elev-elev, elev-profesor, elevi-părinţi, şcoală-comunitate
b. Dezvoltarea coeziunii grupului şi integrarea copiilor cu CES în activităţi alături de copii normal funcţionali
c. Creşterea gradului de implicare a elevilor în desfăşurarea activităţilor extraşcolare
10. ANALIZA SWOT:
a. Puncte tari:
i. Asigurarea participării tuturor elevilor din şcoală promovând diversitatea şi egalitatea de şanse
ii. Promovarea strategiilor de comunicare eficientă şi a educaţiei interculturale
iii. Dezvoltarea relaţiei cu comunitatea locală ( ONG., biserică, poliţie etc.)
b.Puncte slabe:
iv. Formare de grupe separate pe domenii de interes
v. Interesul diminuat a unor elevi , cadre didactice, părinţi pentru activităţile nonformale
vi. Resurse materiale şi financiare insuficiente pentru realizarea tuturor activităţilor
c.Oportunităţi:
vii. Reducerea riscului de marginalizare a elevilor cu abilităţi scazute de învăţare
viii. Dezvoltarea atitudinilor faţă de şcoală şi programa şcolară a elevilor cu nivel scăzut de adaptabilitate
ix. Entuziasmul unor elevi, cadre didactice si părinţi pentru acest gen de activităţi
d.Ameninţări:
x. Lipsa modelelor teoretice si practice pentru a desfăşura astfel de activităţi
xi. Prejudecăţile părinţilor, elevilor şi cadrelor didactice faţă de aceste activităţi
xii. Spaţiul insuficient şi dotare inadecvată
xiii. Documentarea amplă pentru acest tip de activităţi ocupă timpul ce ar putea fi folosit în folosul elevilor
11. Recomandări, sugestii:
a. Activităţi de consiliere cu părinţii, elevii, cadrele didactice în vederea pregătirii desfăşurării programului „Școala Altfel”
b. Elaborarea unui ghid
c. Desfăşurarea acestor activităţi in alt mediu decât instituţia şcolară
d. Mai multe activităţi practice şi mai puţin scriptice
e. Implicarea mai eficientă a autorităţilor locale şi a comunităţii
f. Alocarea unor fonduri speciale pentru desfăşurarea în condiţii optime a activităţilor
g. Programul „Școala Altfel” să se desfăşoare în ultima săptămână a anului şcolar
Director,
Prof.Devetah Doina-Elena
Coordonator de proiecte şi programe educative
prof.Hupcea Oana-Claudia